Heb jij dat? Dat je overdag netjes eet, en dan ’s avonds als de kinderen op bed liggen eet je de kast leeg… Koek en chocola, of de snoepjes voor de kinderen. Of ben je een hartige eter en neem je vooral kaas, worst en chips… Je baalt van jezelf, deze dag is weer mislukt, het maakt nu toch niet meer uit… Verdrietig ga je naar bed. En morgen… Morgen gaat het beter! Gewoon lekker strak, geen snoep/koek en ’s avonds alleen groente met kip.

Of herken jij je meer in Snacken en Snaaien. Dat je zomaar een zak chips leeg eet, of dat je tijdens het koken een reep chocola opeet.

Anna: Patricia herkende meteen dat ik snoepte en snaaide. Met een paar simpele vragen kwamen we er achter dat ik vaak heel boos ben. Uit boosheid eet ik de zak chips leeg.

Eerste stappen bij emotie-eten

Streng lijnen helpt niet. Als jij een emotie-eter bent en streng gaat lijnen krijg je honger. En wat gebeurt er als je honger hebt… Juist, je krijgt trek. En trek lokt een eetbui uitlokken. Start met de volgende stappen:

Eet 3 maaltijden per dag
Eten = Eten (leg je beeldscherm weg)
Eet veel groente
Bedenk wat je WEL gaat eten

Meer weten: Lees de blogs, of laat je mailadres achter voor de nieuwsbrief

Wil jij zelf aan de slag? Download nu 5 gouden tips!

Met deze tips kan jij meteen aan de slag.

  • Je gaat minder emotie-eten
  • Je herkent wanneer jouw momenten zijn waarop je gaat eten
  • Je kan de tips meteen toepassen!

En.. De tips zijn gratis!